سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چربی گیر

 

چربی گیر

وظیفه اصلی چربی گیرجمع کردن چربی و روغن از پساب ها می باشد.چربی و روغن یکی از آلاینده های عمومی در انواع فاضلاب ها هستند.گاهی اوقات میزان چربی و روغن ها آنچنان بالاست که حذف روغن وچربی ها ضرورت پیدا می کند.وجود چربی در فاضلاب سبب گرفتگی لوله های فاضلاب و نیز پر شدن چاه بعلت گرفتگی دیواره چاه می شود. بنابراین حذف آن به مراتب هزینه های کمتری نسبت به باز کردن لوله ها و یا کندن چاه مجدد دارد.فاضلاب هایی مانند فاضلاب های خروجی آشپزخانه های صنعتی، رستوران ها، قالیشویی، کارواش، و تعمیرگاه های مرکزی و … دارای چنین آلاینده هایی هستند.

 

به سبب کارایی و هزینه کم روش شناور سازی ثقلی، امروزه در اغلب موارد از این روش برای حذف چربی و روغن ها از فاضلاب استفاده می شود.در این روش تصفیه فاضلاب بصورت فیزیکی است که در پروسه نیاز به هیچ گونه تجهیزات الکترومکانیکالی وجود ندارد .انجام فرایند تصفیه بر اساس اختلاف وزن مخصوص روغن و چربی ها که کمتر از فاضلاب و در حدود 9/0 گرم بر سانتیمتر مکعب است صورت می پذیرد، این ذرات تمایل به شناوری بر روی سطح فاضلاب را دارند.به منظور انجام این فرایند تنها لازم است که یک محیط آرام و بدون اغتشاش برای فاضلاب فراهم گردد.

 

کاربرد چربی گیر

کاربرد چربی‌گیرها در فاضلاب آشپرخانه‌ها و تالارهای پذیرایی، محیط‌های صنعتی که حاوی ذرات معلق روغن و چربی به صورت معلق(امولوسیون) می‌باشند است. چربی‌گیر ساده‌ترین روش ممکن برای جداسازی چربی مخلوط با فاضلاب برای بهبود عملکرد تصفیه در مرحله‌ی بعدی یا جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی وارد شدن چربی‌های خوراکی یا صنعتی به چاه و فاضلاب است.

 

چربی گیرها، وسیله‌هایی هستند که برای جداسازی روغن و چربی قبل از ورود به چاه جاذبی طراحی و اجرا می‌شوند. یکی از مهمترین مشکلات ایجاد شده در آشپزخانه‌های صنعتی و تهیه غذا تجمع روغن و چربی در سیستم‌های زهکش و چاه می‌باشد که باعث ایجاد گرفتگی و انسداد خواهد شد.

 چربی گیر فایبرگلاس

چربی گیر فایبرگلاس تولیدی گروه صنعتی ناب زیست توسط یک دیواره به دو قسمت تقسیم شده است. در قسمت اول سبد آشغالگیر چربی گیر فایبرگلاس دانه ریز نصب شده است تا ذرات جامد را از جریان فاضلاب جدا نماید. مواد جامد عبوری از سبد آشغالگیر چربی گیر فایبرگلاس در کف ناحیه اول تجمع یافته که یا به مرور هضم می شود و یا در صورت لزوم می توان آنها را تخلیه کرد. در انتهای بخش اول، مدیای متراکم (Packing) از جنس پی وی سی نصب شده است که باعث تغییر جهت ناگهانی جریان فاضلاب از حالت افقی به حالت عمودی می گردد. این تغییر جهت جریان از یک طرف در شناور سازی چربی بسیار موثر است و از طرف دیگر باعث ممانعت از فرار چربی محلول توسط انتهای لوله خروجی فاضلاب می گردد.

 

 ظرفیت چربی گیر رستوران تابعی از پارامترهایی چون تعداد پرس غذای پخت شده در اوج شیفت کاری، دبی فاضلاب تولیدی، نوع و تنوع غذایی رستوران یا آشپزخانه و نوع و درصد چربی موجود در فاضلاب می باشد.

 

مهمترین مزایای چربی گیر رستوران و آشپزخانه های صنعتی عبارت است از:

 

·  قابلیت ساخت و مونتاژ در محل پروژه دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

 

·  قابلیت ساخت در ابعاد دلخواه دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران

 

·  ایزولاسیون کامل و بدون بو دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

 

·  استحکام بسیار بالای جداره و امکان مدفون کردن آن دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران

 

·  مقاومت بسیاربالا در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

 

·  حمل و نصب آسان دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران

 

·  قابلیت جابجایی محل استقرار دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

 

·  دارا بودن پوشش ضد اشعه ماورا بنفشدستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران UV

 

·  عمر طولانی دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس

 

·  عدم نیاز به عایقکاری و تعمیر دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران

 

·  بالاترین عملکرد جداسازی ذرات چربی از فاضلاب بدلیل استفاده از مدیا و اندازه گیری دقیق مقاطع دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس